Un tast de ‘mindfulness’

Durant el novembre, la primera classe del matí va tenir un aire diferent. Més plàcid, més calmat potser. O si més no, amb una pausa especial: la que cada matí introduïa a diferents cursos la Karla Conejero amb sessions de mindfulness o atenció plena. Amb prou feines quinze minuts, dos cops per setmana, però un primer pas per portar “petits moments de consciència” als alumnes.

Sembla relaxació, però no ho és estrictament. Tampoc vol dir deixar la ment en blanc. Sí que es tracta d’adoptar una posició còmoda, esquena recta, tancar els ulls, concentrar-se en la respiració… Però el mindfulness va més enllà: és sobretot un treball d’escolta de les pròpies sensacions, un espai per “centrar-se en el que m’està passant ara” i una manera, en definitiva, d’aturar-se i invertir la tendència de pensar contínuament en plans, problemes o preocupacions.

Una eina per a l’aula

Tot plegat ha de servir per donar respostes més meditades i menys viscerals als estímuls que rebem. Aquest control dels impulsos és un dels beneficis que se li atribueixen. Però n’hi ha més: millora l’atenció i la concentració, aporta més calma i menys estrès, incrementa l’empatia per resoldre conflictes… Una eina, doncs, per gestionar possibles problemes a les aules.

Ha estat només un mes de prova pilot, en la línia del projecte internacional Mindful Schoold, que pretén integrar la pràctica de l’atenció plena a l’escola. Però potser serà una llavor que doni fruits. A més de les sessions amb alumnes, també les mestres han rebut formació, i la Karla va animar les famílies a incorporar el mindfulness a casa. Tot amb un objectiu comú: crear una cultura escolar de tranquil·litat, concentració i connexió amb un mateix.

Comentarios cerrados